Het keuzemenu (IVR)
Het keuzemenu speelt een geluidsbestand af, waardoor de beller de keuze krijgt om direct door verbonden te worden met de juiste persoon of afdeling, dmv het kiezen van een nummer. Dit menu kan zo simpel of complex ingesteld worden als u maar wilt.
De Wachtrij
Wilt u niet dat uw klant een ingesprekstoon hoort? Dan is de wachtrij een uitermate mooie schakel in het systeem. Op deze manier wordt de beller geparkeerd totdat een medewerker weer bereikbaar is. Ondertussen kan de beller naar een achtergrond muziek luisteren, en hoort men hoeveel wachtenden er voor zijn. Verder kan deze wachtrij met rapporten en statistieken een prima middel zijn voor call center monitoring.
BLF (busy lamp field)
Dit is een gekleurd lampje waardoor u kunt zien welke collega in gesprek is, of beschikbaar is. Deze zit eigenlijk altijd verwerkt in een knopje waarmee uw collega`s snel kunnen worden gebeld, of een bestaand gesprek kan worden doorgeschakeld.
Cascading
Cascade is een engelse benaming voor een waterval die in d.m.v. een tijdsinterval zal een inkomend gesprek als een Cascade eerst gaan rinkelen op 1 toestel, daarna op een volgende, en daarna weer op een volgende. Dit kan per toestel, maar ook in meerder toestellen gelijkertijd ingesteld worden. Op deze manier zal een inkomend gesprek de meeste kans van oppakken hebben. Cascade is een engelse benaming voor een trapsgewijze waterval.
Call Forwarding
Bent u even niet aanwezig, dan kunt u de gesprekken doorsturen naar een ander (mobiel) nummer, zodat u geen belangrijke gespekken meer hoeft te missen.
Call Pickup
Deze functie geeft u de mogelijkheid een binnenkomend gesprek op een ander toestel toch op te nemen. U hoeft dus niet van uw plek op te staan of weg te lopen.
Fax2mail
U kunt faxen ontvangen als een PDF bestand in uw e-mail.
Voicemail
Als u de telefoon echt niet kunt beantwoorden kan de beller alsnog een voicemail inspreken. En zodra er een voicemail is ingesproken ontvangt u per e-mail een bericht. Op de meeste VoIP toestellen zit er ook een aparte knop voor voicemail waarmee u direct uw voicemail kunt beluisteren.
DND (do no disturb)
Niet storen S.V.P. Even tijdelijk niet beschikbaar om wat voor reden dan ook, zet dan uw toestel op DND. Niemand kan u dan nog storen.
Intercom / paging
Is er een calamiteit, dan kan via de intercom functie een oproep gedaan worden op alle beschikbare toestellen zonder dat iemand de hoorn hoeft op te nemen. De oproep zal dan via de luidspreker (indien aanwezig) op elk aangesloten toestel te horen zijn.
Conferenties
Een vergadering houden met meerdere collega`s tegelijk, maar op verschillende locaties, dan kunt u deze conferentie functie gebruiken.
Inkomende oproep regels
Dit is de kracht van VoIP. Met een gala aan instellingen kunt u inkomende gesprekken regelen als een verkeersregelaar. U kunt deze aan tijd intervallen koppelen zodat u openingstijden, lunchpauzes en buiten kantoortijden kunt gebruiken om een beller op de juiste plek te krijgen. Dit kan zo uitgebreid als u zelf maar wilt. Samen met het Keuzemenu en Wachtrij geeft dit u de meeste controle over uw telefoonsysteem.
Oproep parkeren
Gesprekken kunnen hiermee in de wacht worden gezet, en op een ander toestel opgenomen worden.
Auto-provisioning
D.m.v. Auto Provisioning zal de VoIP telefoon zichzelf aanmelden op de juiste telefoonserver. In het toestel wordt er een URL (website link) gezet naar de telefoonserver, waarmee hij verbinding maakt, en de juiste instellingen van de server ontvangt. Op deze manier kunnen de VoIP telefoons op afstand een update ontvangen of aangepast worden.