Hosted VoIP Amsterdam

Hosted VoIP voor de zakelijke markt

Bel ons nu
020 820 1000

Enkele voordelen van VoIP uitgelicht

1. Kosten

a. Aansluiting en opstartkosten

Omdat de telefooncentrale in de cloud staat hoeft u zelf geen telefooncentrale te kopen. Heeft u al VoIP toestellen en kunt u deze zelf configureren dan bent u klaar voor gebruik. In onze webshop kunt u eventueel kiezen voor de beste telefoon die bij u past. Deze kunt u bestellen, en indien gewenst configureren wij die voor u. Vergelijk dit met ISDN. Bij het aansluiten van een nieuwe traditionele ISDN verbinding is er altijd een monteur nodig op locatie, ook bij het uitbreiden en (ver)plaatsen van de aansluitingen in het gebouw. De opstartkosten zullen veelal hoger zijn dan bij VoIP.

Als u al beschikt over een goede internetverbinding en een modem/router die met VoIP overweg kan is het helemaal makkelijk. Telefoons aansluiten en bellen.

b. Abonnement

Uw abonnementskosten zijn lager dan bij ISDN/analoog. In onze 2 standaard pakketten vragen wij een vast bedrag per aangesloten toestel. In vergelijking met een ISDN abonnement bent u al gauw 20%-50% goedkoper uit. Uw abonnement groeit vanzelf mee wanneer u een extra toestel wilt aansluiten.

c. Gesprekskosten

Lokale gesprekken zijn duidelijk al goedkoper dan bij een analoge telefoonlijn. Nog veel hoger wordt de korting als men naar het buitenland belt, zodat het verschil wel oploopt tot meer dan 70%. Vanwege het gebruik van VoIP via het internet kunnen medewerkers van een bedrijf dat gevestigd is op meerdere locaties onderling kosteloos met elkaar bellen omdat de telefoons via het internet verbinding maken met dezelfde telefooncentrale. Ditzelfde geldt natuurlijk ook als een bedrijf een vestiging heeft in het buitenland. Ook dan worden er geen kosten berekend als men van hetzelfde abonnement gebruik maakt.

d. Uitbreidingskosten

Breidt uw bedrijf uit? Of gaat u verhuizen? Dan kunt u eenvoudig een nieuw VoIP toestel aansluiten zonder een monteur langs te laten komen. U kunt een nieuwe telefoon bij ons bestellen zodat wij deze configureren en naar u opsturen. Dan hoeft u het toestel alleen nog maar aan te sluiten en klaar bent u. Een toestel kan ook eenvoudig meegenomen worden naar een andere locatie zonder hulp van een monteur.

e. Telefooncentrale

Bij ons hoeft u geen dure telefooncentrale aan te schaffen. U maakt via een internetverbinding gebruik van onze telefooncentrale, ook wel Hosted VoIP genoemd. Ideaal voor de kleinere tot middelgrote bedrijven. Wij onderhouden de centrale,  stellen uw voorkeuren in, updaten de centrale, doen backups en maken gebruik van een backup centrale zodat deze de werking over kan nemen als de centrale server even niet meer beschikbaar is. Daarnaast werken wij samen met veel resellers die u kunnen informeren over alle mogelijkheden en kunnen helpen bij instellingen.

Heeft u al een telefooncentrale? Dan kunnen wij u een voordelige SIP trunk leveren. Wij kunnen ook een 3CX telefooncentrale voor op uw locatie leveren, met bijbehorende SIP trunk. Dan kunt u of een reseller deze instellen en onderhouden.

2. Locatie onafhankelijk

Zoals hierboven is aangehaald, is het mogelijk om de telefoons mee te nemen naar een andere locatie zonder een nieuwe telefoon aansluiting te bewerkstelligen. Een VoIP toestel wordt voornamelijk zo ingesteld dat een bepaald telefoonnummer of intern nummer altijd op hetzelfde toestel binnen komt. Of het nu op uw eigen bureau is of wanneer u het meeneemt naar uw vakantiehuisje op de Bahama’s. Hier zijn geen extra kosten mee gemoeid.
Ideaal voor thuiswerkers dus.

Met het Premium Abonnement van Voizz Nederland is het ook mogelijk om een speciale desktop applicatie te gebruiken waarmee u kunt zien welke collega’s er beschikbaar zijn. Ook kunt u binnenkomende telefoontjes naar u toehalen, als beheerder meeluisteren of in een bestaand gesprek uzelf toevoegen. De Softphone app in dit Premium abonnement kan daarnaast als 2e telefoon ingesteld worden zodat wanneer u gebeld wordt op uw bedrijfstelefoon ook de Softphone op uw mobiel afgaat. Dit is erg handig als u even van uw werkplek bent. De Softphone app werkt zowel via Wifi als via 4G.

3. Kwaliteit

In de meeste gevallen is het geluid van een telefoongesprek via VoIP beter dan via een analoge- of ISDN aansluiting. Het is zelfs zo dat er soms een geluid wordt toegevoegd omdat bij een stilte moment totaal geen geluid/ruis te horen kan zijn (zoals wel het geval is bij een oude telefoon). Het is mogelijk de gesprekskwaliteit in te stellen aan de hand van een codec. Een goede codec gebruikt meer “ruimte” op de internet verbinding.  Als er een goede snelle internetverbinding is kan de hoogste kwaliteit makkelijk gebruikt worden. Als er een minder goede verbinding beschikbaar is kan het nuttig zijn een andere codec te gebruiken om zo minder last te hebben van vertraging.